[Shop] Grahtoe Studio
Moderatoren: Varenka, Fluse, Moderatoren
-
- Wohnort: Wien / AT Haarlänge: ~82 cm n. SSS Fias - Typ: 2 b M ii
Und was ist der UNterschied zw. Mezzo und dem: http://www.etsy.com/transaction/46075966 ?
♥lichst, Ivy
-
Also ich habe ja selber einige Zeit orakelt, bis ich "meine" gefunden habe, aber wenn ich eine Lilliund eine Mezzo vergleiche, finde ich minimal unterschiedliche Maße *Kopf kratz*Ivy hat geschrieben:Habe heute gemeinsam mit meiner Schwester ein bisschen bei Grahtoe gestöbert und sind zu dem Schluss gekommen, dass keiner von uns beiden checkt was der Unterschied zwischen einer Lilli und einer Mezzo ist- kann jemand hier mal helfen?
Lilli: It's functional prong length is 4 1/2 inches(11.4cm) and its overall length is about 5 1/2 inches(13.8cm).
Mezzo: The decorative top is about 2 3/4 inches(7cm) across.It's functional prong length is 4 1/2 inches(11.4 cm) and its overall length is 5 1/2 inches(14cm).
...außerdem sind sie spiegelverkehrt abgebildet *gg*
die Mezzo ist so ca 6cm breit, die Original ca 7cm bis 8cm ^^
und die Lilli ist oben in der breite eben nochmal ein wenig schmaler.
Ich hatte die Breiten vor ner Weile mal rausgesucht, aber nicht aufgeschrieben. Meist ist da in der Breite so 1, bis maximal 2 Zentimeter Unterschied (vorrausgesetzt es ist das gleiche Modell nur eben in Mezzo, Lilli, oder Original ^^ )
Edit:
Gehen wir mal von einer klasischen 4 prong aus:
Die Breite des Toppers bei Original: 4inch
Mezzo: 3,25inch
Lilli: 2,5inch
das sind natürlich Richtwerte und es weicht immer mal wieder ab, logisch ^^
habe gerade nachgeschaut ^^
und die Lilli ist oben in der breite eben nochmal ein wenig schmaler.
Ich hatte die Breiten vor ner Weile mal rausgesucht, aber nicht aufgeschrieben. Meist ist da in der Breite so 1, bis maximal 2 Zentimeter Unterschied (vorrausgesetzt es ist das gleiche Modell nur eben in Mezzo, Lilli, oder Original ^^ )
Edit:
Zuletzt geändert von Kat am 31.03.2011, 20:16, insgesamt 2-mal geändert.
1b/F vom Pixi wieder zum Langhaar
-
ich zitiere mich gerade mal ^^Kat hat geschrieben:Edit:
die Original sind die wirklich großen und zwar die, die Kimi und Stacy zuerst angefertigt haben ^^
-
ich hab auch lange herumgeraetselt und dann dies bei etsy unter policies gefunden:
http://www.etsy.com/shop/grahtoestudio/policy
steht aber immer noch nicht viel ueber die genauen laengen drin.
Hair fork recommendations~
For shorter, thinner or slippery hair we recomment the 3 or 4 tine lilliputians.We also now make a Mini-Lilli that is very good for petite heads or very tiny updos!
The lilliputians will also work well for very long fine or thin hair. ANd i can wear a lilli 3 0r 4 tine easily with waist length medium thick hair..
We can add or take away length or size to any design. WE can take away length on almost any exisiting fork, but to get a longer functional length we will have to make a new fork just for you!
For thicker hair the Mezzo or Original size 3 or 4 prongs work really well.The lilliputian 2 tines also work well on thicker or curly hair.
Our 5 tine forks are fabulous for long hair, thick or thin..i love mine, its very comfy, spreads the weight of the updo out over the back of your head. We make those in a wave or PCT crown design.
since we have added new sizes there have been lots of questions about them:
Micro Mini= for little girls, or very small updos on petite people, or as large bobby pins to hold a stray layer in!
mini-lilli=this size is 25% smaller than our regular lilli forks, which come in all of our designs.
lilli=our standard, best selling size. it is bold without being too large for most people.
this size comes in all of our designs
mezzo=25% larger than the lilli, and smaller than the original. this is a bold size for lots of thick hair or a larger head size.
Original= our largest forks, big and bold and very effective!
we have several designs,
the wave, the threnody is the rolling- hills- top- look which comes in 3 or 4 tines in any size, and the PCT which is on our "my first forks" and the 5 tines.
If you have any questions please convo or email us, we love to help and want you to be completely in love with your hair art!
http://www.etsy.com/shop/grahtoestudio/policy
steht aber immer noch nicht viel ueber die genauen laengen drin.
Hair fork recommendations~
For shorter, thinner or slippery hair we recomment the 3 or 4 tine lilliputians.We also now make a Mini-Lilli that is very good for petite heads or very tiny updos!
The lilliputians will also work well for very long fine or thin hair. ANd i can wear a lilli 3 0r 4 tine easily with waist length medium thick hair..
We can add or take away length or size to any design. WE can take away length on almost any exisiting fork, but to get a longer functional length we will have to make a new fork just for you!
For thicker hair the Mezzo or Original size 3 or 4 prongs work really well.The lilliputian 2 tines also work well on thicker or curly hair.
Our 5 tine forks are fabulous for long hair, thick or thin..i love mine, its very comfy, spreads the weight of the updo out over the back of your head. We make those in a wave or PCT crown design.
since we have added new sizes there have been lots of questions about them:
Micro Mini= for little girls, or very small updos on petite people, or as large bobby pins to hold a stray layer in!
mini-lilli=this size is 25% smaller than our regular lilli forks, which come in all of our designs.
lilli=our standard, best selling size. it is bold without being too large for most people.
this size comes in all of our designs
mezzo=25% larger than the lilli, and smaller than the original. this is a bold size for lots of thick hair or a larger head size.
Original= our largest forks, big and bold and very effective!
we have several designs,
the wave, the threnody is the rolling- hills- top- look which comes in 3 or 4 tines in any size, and the PCT which is on our "my first forks" and the 5 tines.
If you have any questions please convo or email us, we love to help and want you to be completely in love with your hair art!
~ 1c/2aMii ~ 8,5cm ~ 130cm <a href="http://www.langhaarnetzwerk.de/phpBB3/viewtopic.php?t=17024">SSS</a> ~ mo+ ~
aah, ich bin in einer Misere. Ich habe mir ein Hairtana gekauft, das insgesamt 20,5cm lang ist. Wenn es mir zu lang ist, darf ich es zurückschicken, aber trotzdem... eigentlich mag ich nicht, aber ich habe bereits ein Hairtana, das ist einen halben Zentimeter kürzer und auch schon recht groß für mein Mickerhaar
hier ein Bild in nem verstrubbelten Chinesen (mal gelingt er mir, mal nicht
)
soll ich, bevor sie es abschicken, sagen, macht mir ein kleineres, oder ist auf den halben Zentimeter gesch...

hier ein Bild in nem verstrubbelten Chinesen (mal gelingt er mir, mal nicht

soll ich, bevor sie es abschicken, sagen, macht mir ein kleineres, oder ist auf den halben Zentimeter gesch...